Współczesne zadania PR

    Czym obecnie zajmuje się PR?

    Współczesne zadania Public Relation coraz częściej koncentrują się na budowaniu pożądanej reputacji. Jest to znacząca zmiana trendu, który przez ostatnie kilka lat wiązał PR głównie z sytuacjami kryzysowymi. Jednak jak wykazuje teoria, praca nad reputacja wcale nie musi być łatwiejszym zadaniem.

    Aby szczegółowo zagłębić się w temat, należałoby się zastanowić, czym tak naprawdę jest reputacja. Jest to z pewnością słowo, które coraz bardziej zyskuje na popularności. Firmom czy osobom publicznym zależy na tym, aby kojarzyć się odbiorcom z dobrą reputacją. Mimo wszystko musimy zdawać sobie sprawę, że jest to pojęcie z kategorii “miękkich”, czyli takich, które dla każdego mogą mieć zupełnie inną wartość. Nie zmienia to jednak faktu, że co roku powstają nowe czasopisma, które specjalizują się w tworzeniu rankingów reputacji firm. W ramach działań Public Relation znajdziemy dużo pojęć, które mają nieścisłą definicję. Od lat mylnie używane są takie terminy jak – wizerunek, tożsamość czy marka. Najwidoczniej reputacja, niedługo do nich dołączy. Amerykańscy naukowcy od dwóch dekad nie ustają w staraniach nad ustaleniem definicji reputacji i jak dotąd doszli jedynie do wniosku, że termin ten był mylnie używany w komunikacji Public Relation i marketingu. Kluczowe połączenie między wizerunkiem, tożsamością i reputacją ustalił dopiero południowoafrykański naukowiec R. Abratt. Specjalista od marketingu przekonuje, że kluczowym czynnikiem efektywnego zarządzania reputacją jest zapewnienie, że pozytywny wizerunek popierany jest pozytywną tożsamością. W praktyce oznacza to, że nasze wyobrażenie o danej marce bądź firmie znajduje swoje odzwierciedlenie w sytuacji rzeczywistej. Brak równowagi między tymi elementami skutkuje zagrożeniem reputacji.

    Dodaj komentarz